Tervis ja heaolu

09.02.2024 Ahhaa, bakterid!

Külastasime lastega AHHAA keskust, kus osalesime töötoas “Ahhaa, bakterid!”. Käigust arenes Muumide rühmas välja kahenädalane bakterite teemaline projekt.

Töötoas võtsid lapsed erinevatelt pindadelt proove ning panid need katseklaasi kasvama.

Katseklaasid saime lasteaeda kaasa. Järgnevate päevade jooksul saime vaadelda ja uurida, kuidas ja kui kiiresti bakterid paljunevad, missugused nad välja näevad, missugused pinnad on kõige saastunumad ning arutleda, miks just need kohad.

Vaatlesime, missuguse kujuga baktereid on olemas ja uurisime baktereid digitaalse mikroskoobiga.

Mõistatasime, kus võiks toas olla kõige rohkem baktereid ja mängisime bakterite teemalisi mänge.

Arutlesime, miks on baktereid vaja, mille poolest nad on kasulikud inimeste ja taimede elus ning mille poolest kahjulikud. Sellega seoses viisime läbi ise piimast jogurti valmistamise katse, samuti valmistasime hapukurki.

Rääksime toidu riknemise teemal ja bakterite rollist selles. Tegime katse leivaga ja uurisime leiva peal hallitusseeni. Uurisime, kuidas bakterid paljunevad ja kuidas õigesti käsi pesta.

Tegime erinevaid temaatilisi kunstitöid, näiteks kleepetöö, voolimine, maalimine.

Lisaks olid tegevused seotud Rohelise kooli teemadega Elurikkus ja loodus, Vesi.

19.01.2024 Talvine spordipäev

Rõõm õues liikumisest, kelkudel ja kelkudega, üksi ja koos kaaslasega.

14.09.2023 Kartulisalati valmistamine

Valmistasime lastega lasteaia aia kartulitest ja porganditest kartulisalatit. Enne valmistama asumist koostasime retsepti.

Lapsed sõid isuga ning kiitsid salatit kui maailma parimat!

01.06.2023 Metsalasteaiapäev

Kolisime üheks päevaks kogu lasteaia metsa. Vanemad tõid hommikul lapsed RMK Tiksoja matkarajale, lastel kaasas magamiskott, madrats, oma toidunõud, vahetusriided. Tegime lastega hommikupoolikul väikese matka, tee peal sõime jänesekapsast, mängisime metsas, ehitasime onni, uudistasime metsas kasvavaid taimi ning turnisime mänguväljakul. Lõunat sõime lõkkeplatsil ning lõunaund magasime telkides. Õhtupoolikul liitusid vanemad ühise koosolemisega, igaüks tõi midagi kaasa ühisele lauale ning tegime lõket. Oli erakordne ja meeldejääv päev!

17.05.2023 Kevadine spordipäev lasteaias

Kogu lasteaed sportis, kõige pisematest suuremateni. Visati täpsust- ja kaugust, joosti vastupidavus- ja tõkkejooksu, hüpati paigalt kaugust ning tehti osavusharjutusi.

03.05.2023 Tartu eralasteaedade spordipäev Sepa staadionil

Osalesime 5-7aastaste lastega eralasteaedade spordipäeval Sepa staadionil. Lapsed said osa võtta erinevatest lõbusatest ja sportlikest mängudest.

Suur tänu korraldajatele!

20.04.2023 Esmaabitund “Väike esmaabiandja”

Eesti Punase Risti Tartumaa selts jagas lastele teadmisi, kuidas aidata abivajajat. Arutleti, kuidas ohututlt käituda ning mida teha, kui keegi on viga saanud. Lapsed said praktiliste tegevustena harjutada plaastri kasutamist ja sideme sidumist.

21.02.2023 Vastlapäev ja talvine spordipäev

Sel aastal ühendasime vastlapäeva talvise spordipäevaga. Lisaks sellele, et lapsed said teadmisi erinevatest vastlakommetest ja traditsioonidest, said nad õues osaleda vastlapäeva mängudes nagu näiteks kada ajamine, erinevad mängud kelkudega ja vastlaliu laskmine.

02.02.2023 Limpa suusakool

Tänu koostööle lapsevanemaga osalesime lastega Limpa suusakoolis. Lapsed said proovida suusatamist ning õppisid suusatamise algoskusi.

09.11.2022 Isadepäevamatk

Käisime Muumide rühma laste ja nende isadega läheneva isadepäeva puhul RMK Tiksoja matkarajal õhtupimeduses väikesel seiklusretkel. Taskulambivalgel käisime koos läbi 2 km pikkuse matkaraja. Matkarajale võttis iga isa endale loosiga kaasa ühe matkatarkuse, mis retke käigus ette loeti. Matk oli lastele meeldejääv elamus. Pärast matka sai lõkke ääres veel juttu ajada, lasta hea maitsta lõkkel valmistatud viineritega, juua taimeteed ning küpsetada lõkke ääres leiba, paprikat ja vahukomme.

14.10.2022 Sügis õues

Pätud võtsid ette retke lasteaia lähedal asuvale rohealale, et uurida ja otsida sügise märke. Tagasi tulles mängiti kastanimunadega mustrimängu ja joonistati kriitidega.

03.-07.10.2022 Pätude leivanädal

Pätude rühma lapsed uurisid nädala jooksul erinevaid teravilju ning mida neist valmistada saab. Toitu valmistati ka ise – küpsetati odrakaraskit ja meisterdati vigurvõileibu.

28.09.2022 Smuutipäev

Muumide rühma lastele meeldivad smuutid. Valmistasime oma aia kõrvitsast ja õuntest smuutit. Lisasime veel ka sidrunit, apelsini ja banaani.

29.08.2022 Õuetegevused

Kasutasime viimaseid sooje suvepäevi õues tegutsemiseks. Vaatlesime Muumide rühma lastega õunapuid (tüve, võra, oksi, lehestikku, õunu) ja seejuures erinevaid värvusi. Pärast vaatlust asusime õunapuud maalima.

Hiljem tegime väikese saagikoristuse aias. Võtsime üles sibulad ja ühe kõrvitsa ning iga laps sai ühe porgandi ära süüa.

Lisaks oli tegevus seotud Rohelise kooli teemaga Elurikkus ja loodus, Lasteaia õu, Kliimamuutused.

23.08.2022 Matemaatikategevus õues

Ilusate ilmadega on mõnus õues tegutseda ning kasutada õues leiduvat looduslikku materjali. Lapsed harjutasid loendamist ning numbrile vastava arvu leidmist. Lõpuks valmis ühistööna õuntest pilt.

25.04.2022 Lapsevanem rühmas: suukool

Geete ema käis lastele õpetamas, kuidas hammaste eest hoolitseda. Lapsed õppisid läbi mänguliste tegevuste selgeks viis reeglit, kuidas hoida hambad tervena. Lapsed said mängukaru peal harjutada, kuidas õigesti hambaid pesta.

18.04.2022 Näitus “Minu looduslikult värvitud pühademuna”

Koostöös vanematega korraldasime lihavõttepühade näituse “Minu looduslikult värvitud pühademuna”. Ülesandeks oli tuua lasteaeda üks looduslike vahenditega värvitud muna, mis oleks koos lapsega tehtud nii, et ta oskas teistele selgitada, kuidas see on värvitud. Peamiselt olid traditsiooniliselt sibulakoortega värvitud munad, kuid kasutati ka mustikaid, tatart, kurkumit.

Muumide rühma munad

Munadest valmistasid lapsed munavõid ning munavõiga võileibu. Isevalmistatud munavõi maitses lastele väga ning nad määrisid seda leivale veel ka lõuna- ja õhtusöögi ajal. Munakoored leidsid kasutust kunstitegevuses.

Munavõi valmistamine

Laste tehtud võileivad

12.04.2022 Maitsetaimed aknalaual

Muumid panid märtsi lõpus kasvama maitsetaimede seemned. Kenasti olid kasvama läinud sibulad ja salatisegu (roheline redis, punane kapsas) ja tärganud basiilik. Lapsed vaatlesid ja võrdlesid maitsetaimi ning said neid ka maitsta. Salatit ja sibulat saavad lapsed lisada lõunasöögile.

Maitsetaimede vaatlus ja võrdlemine

01.04.2022 Lõbus puuviljakunst

Pätud uurisid ja õppisid tundma erinevaid puuvilju, aedvilju ja marju ning said teadmisi nende kasulikkuse kohta. Puuviljadest ja marjadest valmis loovkunst, mida pärast oli hea põske pista.

08.02.2022 Ülemaailmne turvalise interneti päev

Võtsime Muumide rühma lastega osa ülemaailmsest turvalise interneti päevast. Toimus “Kiusamisest vaba lasteaed” metoodikat kasutades karude koosolek, kus rääkisime lastega, mis seadmeid nad kodus kasutavad, mida lapsed seadmetes teevad, missugused kokkulepped on nende kasutamisel kodus ning missugune mõju on nende kasutamisel tervisele ja keskkonnale. Järgnes sülearvuti meisterdamine ja sellega mängimine.

Massaaž

Hakkame sülearvutit meisterdama

Sülearvutite meisterdamine

Lisaks oli tegevus seotud Rohelise kooli teemaga Globaalne kodakondsus.

03.02.2022 Talvine spordipäev

Spordipäeva algul rääkisime algavatest taliolümpiamängudest ning aladest, milles talvel võisteldakse. Seejärel võtsid lapsed oma kelgu ja rivistusid kelkudega. Toimus Anni lasteaia lipuga marssimine ümber kelkude (igaüks sai lippu kanda). Seejärel toimus vigurraja slaalom ja üksteise vedamine slaalomrajal. Pärast seda jaguneti kahte rühma. Esimesena pidi järgemööda igaüks kelku lükkama käte-jalgade abil ümber märgi. Seejärel tuli toki abil ketas ümber märgi lükata ning hokikepiga ketas lükata väravasse. Lõpetuseks toimus kelgutamise võistlus.

21.01.2022 Talvine matk: jäljed lumel

Käisime 3-7aastaste lastega RMK Tiksoja 2km pikkusel matkarajal. Matka eesmärgiks oli uurida ja märgata ümbritsevat loodust ning loomade ja lindude tegevuse jälgi. Kuna maha oli sadanud värske lumi, siis palju vaadelda ei olnud. Siiski õnnestus lisaks koerte jälgedele leida orava jäljed, vaadelda puu otsast maha kukkunud lume tekitatud jälgi ja jätta endast maha jälgi. Matka lõpus tegime üles lõkke, kus küpsetasime vorstikesi, leiba, paprikat ja vahukomme ning jõime kaasavõetud piparmünditeed. Oli tore ja meeldejääv matkapäev!

Orava jälgi näed?

Vorstikeste küpsetamine

Mängud metsas

07.01.2022 Pargis

Muumid tegid detsembrikuu jooksul häid tegusid, mille eest nad korjasid tähekesi. Leppisime kokku, et kui 15 tähekest ehk heategu on rühma peale koos, saavad nad valida ühe tegevuse, mis nad ise soovivad teha (nt koogi söömine, multika vaatamine, mõni tore mäng jms). Hääletuse tulemusena sai valitud pargis käimine. Nii saidki lapsed “preemiaks” päeva, kus nad said pargis ronida, mängida ja kiikuda.

Uut atraktsiooni avastamas

Ronimas

Tasakaaluharjutused

juuni 2021 Õues õppimas

Ilusate ilmadega on mõnus õues tegutseda!

Kivile maalimine

Maalimine papitükile

Kleepetöö looduslike vahenditega

Kunstitöö kujundamine

Vahvad tegelased

01.06.2021 Lastekaitsepäev

Tähistasime Muumide rühmas lastekaitsepäeva jalutuskäiguga parki mänguväljakule, kus tihti matku ja õuesõpet oleme korraldanud. Lapsed avaldasid mõni päev varem ise soovi sinna niisama mängima minna, sellest mõte tekkiski. Parki jõudes korjasime võililli ja meisterdasime pärgi, lapsed said vabalt mänguväljakul tegutseda ning enne lasteaeda tagasitulekut pidasime veel piknikut.

Võilillede korjamine

Pärgade punumine

Pärjad

Mänguväljakul

Piknik

Ronimispeatus tagasiteel

14.05.2021 Kevadine spordipäev

Kevadeti toimub meil lasteaias spordipäev. Lapsed said ennast proovile panna erinevatel osavusaladel, näiteks paigalt kaugushüpe liivakasti, täpsusvisked palliga, kaugusvisked terakotiga, teatevõistlused, vastupidavusjooks ning lisaks said soovijad lustida kotijooksus. Kõik osalejad said diplomi ja puuvilja osavõtu eest.

07.05.2021 Töötuba “Maitsete salapärane maailm”

Pätude rühm osales PRIA kaasnevate haridusmeetmete toetuse toel Rahvatervise Akadeemia töötoas “Maitsete salapärane maailm”. Töötoas said lapsed proovida erinevaid maitseid: magus, soolane, mõru, hapu, umami. Lapsed said teada, et oma maitsemeeli saab õpetada armastama erinevaid maitseid. Töötoas valmis ka smuuti, kuhu peale marjade ja puuviljade lisati punapeedimahla, mida lapsed muidu ei armasta. Kuid smuutit joodi väga hea meelega ja mõned lapsed küsisid seda veel juurdegi.

06.05.2021 Töötuba “Fruktodisain”

Muumide rühm osales PRIA kaasnevate haridusmeetmete toetuse toel vahvas ja loomingulises Rahvatervise Akadeemia töötoas “Frukodisain”. Läbi töötoa ja toiduga mängimise said lapsed paremini sõbraks puu- ja köögiviljade ning marjadega.

Auto meisterdamine

Piparkoogivormide kasutamine

Siili meisterdamine

Lapsed loomistuhinas

22.01.2021 Muumide õues õppimise päev

Läbi orienteerumismängu harjutasime lugemist ning põhja- ja lõunamaaloomade tundmist. Lisaks kinnistasid loomade elupaikade tundmist erinevad liikumismängud. Lapsed said leida imekotikesest valitud looma algus- ja lõpuhääliku ning vastavad tähed käbidest lumele laduda ning kõige lõpuks meisterdada käbidest valitud looma lumele. Seejärel korjasime veel looduslikku materjali ning iga laps sai loovtööna karpi kujundada põhjamaa.

Orineteerumismäng

Tähe ladumine käbidest

T nagu tiiger

Käbidest tiiger

Käbidest pingviin

Ninasarvik

Loovtöö “Põhjamaa”

Metsad ja majakesed

Lisaks oli tegevus seotud Rohelise kooli teemaga Elurikkus ja loodus ning Lasteaia õu.

15.01.2021 Talvine spordipäev

Liikumisõpetaja Silja korraldas lastele talvise spordipäev, kus lapsed said kelguga teha vahvaid ülesandeid ja liikumismänge. Sporditi näiteks kelgurongi vedamises, märguande peale kelguga jääkuju tegemises, üksteise püüdmises olles teine-teiselpool kelku ilma kelgule astumata, võistkondlikus nööri mööda kelgul istudes ennast postini vedamises, kelkudega takistusraja läbimises. Spordipäev lõppes piknikuga. Jõime sooja pärnaõieteed ja sõime kaerakäkke. Lapsed said tervisliku autasu.

11.12.2020 Mesilasvahast küünlad

Meisterdasime lastega mesilasvahast küünlaid. Lisaks rääkisime, kuidas mesilasvaha tekib. Võrdlesime mesilast ja herilast ning rääkisime mesilaste kasulikkusest. Samuti erinevate küünalde mõjust meie tervisele. Loomulikult uurisime, katsusime ja nuusutasime mesilasvaha. Lastele meeldis väga mesilasvaha lõhn. Iga laps sai küünla koju kaasa viia.

Mesilasvaha soojendamine käte vahel

Nöörile asukoha leidmine

Küünla rullimine

Mesilasvahast küünlad

08.10.2020 Võileibade valmistamine

Muumide rühma lapsed valmistasid tervislikke võileibu. Leiva küpsetas Richardi ema. Igaüks sai peale valida endale meelepärase. Enda tehtud võileivad maitsesid hästi.

25.09.2020 Matk: liikuda on vahva

Imeline päiksepaisteline päev ning Muumide ja Pätude rühma ühisretk parki spordinädala lõpetuseks. Lapsed said ronida, turnida, leida tasakaalu erinevatel atraktsioonidel, kiikuda. Tagasiteel kogusime lasteaeda tammetõrusid ning lapsed said panna osavuse proovile suure tamme otsa ronides.

Ronimine on meie laste lemmiktegevus

Köielkõnd

Tasakaalupoom

Tasakaalu hoidmine

Tõrude korjamine

Poiste rõõmud

Seente vaatlus

24.09.2020 Sügisene spordipäev

Spordipäeval said lapsed tunda rõõmu liikumisest läbi erinevate liikumisülesannete, mille jaoks olid lasteaia õuealale loodud erinevad tegevuspesad. Nendeks olid näiteks terakotivise, täpsusvise, paigalt kaugushüpe, jooks, osavus- ja koordinatsiooniharjutused, ristkeks. Päeva alustati loomulikult soojendusharjutuste ja võimlemisega.

Koordinatsiooniharjutused

Täpsusvise

Kaugushüpe

Lisaks on tegevus seotud Rohelise kooli teemaga Lasteaia õu.

11.09.2020 Muumide õuesõppe päev

Oma nime “trükkimine”

Õuntest A

Õuntest O

Õuntest G

Looduslikust materjalist meisterdamine

Näod looduslikust materjalist

29.05.2020 Õpime taas õues

Kordasime lastega tähti, häälimist, sõnade leidmist etteantud häälikuga ning kirjutasime liivale tähti ja sõnu.

Kirjutamine liivale

A-täht liival

A-ga algav sõna

P-tähega algav sõna

Mängisime orinteerumismängu, kus lastel tuli lugeda sõna ja leida sellele vastav pilt. Harjutasime lugemist, lindude tundmist ja meeskonnatööd.

Mis on kirjas?

Mängisime vahvat liikumismängu pesulõksudega.

Kes kogub kõige rohkem?

Pärast aktiivseid tegevusi asusime puutööd tegema. Lastel olid kasutada puuklotsid ja -kettad, haamrid, naelad, knopkad. Valmisid näiteks luik, lennukid, laud.

Meistrimees

Lennuki ehitus

Tegevus oli lisaks seotud Rohelise kooli teemaga Elurikkus ja loodus.

19.05.2020 Õpime õues

Kordasime Muumide rühma lastega kujundeid läbi erinevate õppemängude, õppisime tundma õuealal kasvavaid taimi ning mängisime meeskondadena sõna- ja pildijahi mängu.

Kujundi konstrueerimine looduslikust materjalist

Omapärased kujundid

Nimetatud kujundi leidmine

Kujundite labürindis tee leidmine

Orienteerumismäng

Tegevus oli lisaks seotud Rohelise kooli teemadega nagu Elurikkus ja loodus, Lasteaia õu.

15.05.2020 Õuesõppe päev

Muumide rühma lapsed õppisid õues, mille käigus kinnistasid varem õpitud teadmisi ja oskusi – tähti, numbreid, häälimist, putukate tundmist ning koostööoskust. Lapsed said palju liikuda ja mängida.

Tähe leidmine ja harjutuse sooritamine

Putukate memoriin

Kus on samasugune?

Liikumisrada

Numbrile vastava arvu leidmine

Loovtöö

Võilillepäike

Lisaks oli tegevus seotud Rohelise kooli teemadega nagu Elurikkus ja loodus, Lasteaia õu.

01.04.2020 Võileibade valmistamine

Mõni aeg tagasi panime lastega kasvama sibulad ja porrulaugu. Kuna lõunasöökidest oli üle jäänud leiba, otsustasime lastega valmistada tervislikke võileibu omakasvatatud rohelisega. Isetehtud võileivad maitsesid hästi ja neid tehti kohe mitu. Sõid ka need, kellele muidu sibul ei maitsenud. Tegevus on seotud ka teiste Rohelise kooli teemadega nagu Elurikkus ja loodus, Kliimamuutused.

22.11.2019 Lapsevanem rühmas: suukool

Hambaarstist lapsevanem käis lasteaias läbi viimas suukooli. Lapsed õppisid, kuidas õigesti hambaid pesta ning kuidas hammaste eest hoolitseda, kõik sai ka ise praktiliselt kohe järele proovida.

23.09-27.09.2019 Spordinädal

Euroopa spordinädala raames toimusid ka Anni lasteaias mitmed sündmused. 24. septembril oli meil külas Veljo Lamp, kes tutvustas lastele erinevaid spordialasid ning Tartus tegutsevaid sportlasi, samuti jagas ta oma kogemusi sportimisel ning näitas lastele medaleid, karikaid ja maskotte. Lõpetuseks tegi ta koos lastega ka mõned vahvad harjutused. 25. septembril toimus lasteaias spordipäev. Lapsed said ennast proovile panna erinevates võistlustes ja sportlikes ülesannetes. 26. septembril käisime Muumide rühma lastega Eesti Spordi- ja Olümpiamuuseumis, kus osalesime haridusprogrammis “Spordiseiklus”.

Iga laps sai endale kuldse medali kujundada.

27. septembril toimus lasteaias sportlik mihklipäev koos vanematega. Mihklipäevale tõi iga vanem kaasa mõne hoidise ja selle retsepti. Üheskoos degusteeriti erinevaid hoidiseid ning pärast pandi end proovile teatevõistlustes ja orienteeruti õuealal. Leida tuli lapse nime tähed ja iga tähe juures sooritada pildil olev ülesanne.

31.05.2019 Õuelasteaia päev

Teist aastat järjest toimus õuelasteaia päev. Olime lastega terve päev õues. Kõik tegevused toimusid õues, ka söömine ja magamine. Hommikupoolikul käisime Muumide rühma ja Pätude rühma vanemate lastega väikesel matkal pargis, kus meil oli lastele välja mõeldud erinevad tegevused.

Lapsed said otsida loodusest aardeid.

Mängisime liikumismängu.

Meisterdasime looduslikust materjalist käevõrusid ja kroone.

Mängisime võistkondlikku orienteerumismängu.

Hommikupoolikul panime üles telgid.

Õhtul toimus piknik ja grillipidu koos vanematega.

Laste arvates oli kõige ägedam päev üldse 🙂

06.05.2019 Tartu eralasteaedade spordipäev Sepa staadionil

Võtsime 4-6aastaste lastega osa Tartu eralasteaedade spordipäevast Sepa staadionil. Sprodipäeva läbiviimisel olid abis JK Tammeka treenerid, kes olid lastele välja mõelnud palju huvitavaid mänge. Spordipäeva korraldas Eralasteaed Rüblik.

Soojendusvõimlemine

24.04.2019 Muumide rühma õuesõppe päev

Alustasime päeva orienteerumismänguga “Tähejaht”. Laste ülesanne oli õuealalt leida numbrid etteantud järjekorras 1-10. Iga numbri tagant leidis laps ühe tähe, mille ta kirjutas oma paberile. Lõpuks, kui kõik numbrid ja tähed leitud, tuli ülevalt alla kokku lugeda vastus (KEVADPÄIKE). Kes lugeda ei osanud, need kordasid tähti. Siis ütlesime igale lapsele ühe arvu, millele vastava numbri pidi ta õuealalt ära tooma. Seejärel said lapsed ülesandeks panna numbrid õigesse järjekorda. Järgmiseks ülesandeks oli laduda okstest numbri taga olev täht. Kui tähed laotud, mängisime liikumismängu pesupulkadega. Ülesandeks oli kaitsa enda pesupulki ja koguda teiste küljest endale võimalikult palju. Lõpuks saime loendada palju kellelgi järgi jäi või palju juurde kogus. Lõpuks tegime veel istutustööd lähenevaks tähtpäevaks. 🙂

Pelargoonid

01.04-05.04.2019 Tervislik smuuti- ja mahlanädal

PRIA toel viisime lasteaias läbi tervisenädala. Iga päev valmistasime lastega ühe tervisliku smuuti või värskelt pressitud mahla. Õppisime tundma erinevaid vilju ning nende kasulikkust. Kunstitegevustes meisterdasime, voolisime ja joonistasime neid vilju. Tegevustesse oli kaasatud nii Pätude kui Muumide rühma lapsed. Valmistasime lastega spinatismuutit, apelsini-ananassismuutit, viinamarja-spinatismuutit, ananassi-õunamahla ning apelsini-porgandimahla. Lisaks tõi Sandri isa meile kase- ja vahtramahla, mida lisasime smuutidele vee asemel ning degusteerisime ja jõime ka puhtalt. Nädala lõpuks olid kõik vitamiinidest pungil ja tervisest pakatavad :). Projekt viidi ellu PRIA koolikava kaasnevate haridusmeetmete toetuse toel.

07.03.2019 Lapsevanem rühmas arsti ametit tutvustamas

Richardi ema, kes töötab kirurgina, käis Muumide rühma lastele oma ametit tutvustamas. Lapsed said teada, kus ja kuidas kirurg töötab, kes temaga koos töötavad ning mida ja miks peab seljas kandma. Lisaks said lapsed ka ise mängida arste proovides selga kirurgi tööriideid.

07.02.2019 Liivakastivormidest 112

Anni Lasteaed võttis osa Häirekeskuse üleskutsest teha koos lastega lumest või lumele hädaabinumber 112. Kaevasime numbrid lume sisse ja numbri esile toomiseks kasutasime liivakastivorme. Eelnevalt rääkisime lastega, mis number see on ja millal seda numbrit kasutada.

23.01.2019 Talvine spordipäev

23. jaanuaril toimus esmakordselt talvine spordipäev. Spordipäeval said lapsed oma osavuse ja kiiruse panna proovile kelgurallil, teatevõistluses kelguga, täpsusviskes ja jääkeegelis piimakotiga.

Leivanädal 01.10-05.10.2018

Leivanädalal uurisime lastega tuntumaid teravilju. Samuti seda, kuidas jõuab vili põllult lauale. Uurisime, missugune oli leiva teekond põllult lauale vanasti ja missugune on see tänapäeval. Nädala lõpetuseks valmistasid Muumide rühma lapsed kaerahelbeküpsiseid.

Lapsed õppisid retsepti lugema.

Oktoober 2018

Tervisenädalal 8.-12.11.2018 rääksime lastega tervislikust toitumisest ja liikumise vajalikkusest. Toimus lasteaia sügisene spordipäev. Nädala lõpetuseks valmistasid Muumide rühma lapsed tatrasalatit. Isetehtud salat maitses hästi!